Zapálený obývák

5:20

aneb když se řekne HYGGE.



Co je Hygge? 

Že jste o něm neslyšeli? Třeba ho právě děláte. Fenomén, který k nám dorazil z Dánska (prý jsou Dánové nejšťastnějším národem, jak se to asi měří. Šťastnometrem?). V podstatě jde o užívání si maličkostí a nepředstavování si relaxace jako pasivního povalování. Jde hlavně o všechny ty krásné okamžiky, které se v běžném životě ztrácí a moc si je neuvědomujeme a tím pádem si je nevychutnáme pořádně.
S knížkou v ruce sama doma, se sklenkou Prosecca a přáteli, s kávou na zahradě, upocená po výšlapu, ale s dokonalým výhledem, s pohledem na spící děti, čaj s medem, chleba s máslem, kafe se šlehačkou, cukroví před Štědrým dnem...
Tak nečekejte na pohodu, ale prostě si ji udělejte. Doma nebo v práci. Na hodiny, na minuty. To je fuk. Prostě vypnout a užít si to. To co je teď.


Pro mě je to třeba ta příprava okolo. Nazdobit si to. I na malý okamžik. Vlastně jsem akorát tak stihla dopít kafe, které stejně vystydlo a trochu si oráchat čokoládový koláč v rozpouštějící se šlehačce. Ale bylo to perfektní! Ema se na chvilku zabavila u anglických písniček pro nejmenší (baby shark jede) a já měla svoje desetiminutové hygge. A taky uklízecí hygge, protože svíčky a betonové dekorace se neslučují se zvědavým batoletem. Jenže ta chvilka bez roztahaných hraček prostě za tu námahu stojí. Howgh.


24 komentářů

  1. Sme na sivo, do teplej medenej, obe:-)

    OdpovědětVymazat
  2. :-) jj a postupně všechno stěhování nahoru :D. Já si užívám alespoň ty "nazdobené" police. I když ta moje 2,5letá cácora si vezme židli a dosáhne už všude :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti,
      to máš tedy pravdu! Květináče na zemi? Neexistuje. Vše už stěhuji nahoru a nevím kam to budu stěhovat až bude Ema šikovná jako tvoje cácorka. Na půdu asi.
      Hezký den.

      Vymazat
  3. Marti, chapu, vim, ze ty "uklizene" chvilky jsou jen momenty, ale pokousim se o ne porad, opakovane:-). U vas by se mi urcite libilo:-). Jen vice takovych momentu:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marci,
      jen doraž :)
      O uklizené chvilky se pokouším hlavně v kuchyni, ale tam se to nějak nedaří. :D

      Vymazat
  4. Hemnes...taky mám...ještě jsem nestihla přečíst knihu o Hygge, snad se k tomu dopracuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu,
      Hemnes mám moc ráda, sluší mu to snad všude. A knihu o Hygge jsem také nečetla, já jsem spíš na ty severské detektivky :)

      Vymazat
  5. S několika definicemi slova hygge jsem se už setkala, ale tahle je zatím jedna z nejhezčích ;-). Taky to svoje počítám na minuty. A taky často dojde "jenom" k jeho přípravě ;-D...
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru,
      někdy je minuta hezčí než celá hodina nebo den. Někdy stačí jen úsměv našich nejmilejších. A hlavně těch nejmenších.
      Krásný pátek.

      Vymazat
  6. Pripájam sa a tiež si myslím, že si to neskutočne vystihla ♥ Chlieb s maslom - úplne super :-) Alexandra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Alex,
      chleba s máslem je nej. A v létě ještě vytuněný o pažitku.
      Krásný pátek a díky za návštěvu ♥

      Vymazat
  7. S uklizenými hračkami ti naprosto rozumím, i kdyby to mělo být jenom na malilinkatou chvilinku, tak to za to stálo :-) Procházím se pokojem a o nic nezakopávám, to je hygge :-)) a taky mě moc baví připravovat si tu pohodu ... hezké dny Martinko, D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani,
      viď. Napsala jsi to hezky. Nezakopávat o hračky je fakt super hygge level :D

      Vymazat
  8. Krása Marti! Přesně takhle si to užívám i já. Mějte s maličkou krásné podzimní dny, Tereez

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terez,
      podzim a zimu je potřeba si dokonale zpříjemnit :)
      Měj se hezky.

      Vymazat
  9. Marti, krásně to u vás svítí. Nádhera.
    Přeji příjemné podzimní dny. D.

    OdpovědětVymazat
  10. Very cozy. Love this style.
    Happy days and all my best from Austria
    Elisabeth

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hi Beth,
      thank you very much.
      Greetings from Czech Republic :)

      Vymazat

Isnpirace mnohem více