Návod na DIY betonová vejce

11:01

Hody, hody, doprovody, dejte vejce betonový. A s mým návodem je můžete rozdávat i vy.


Že budou pěkný, to jsem věděla. Ale že až tak, to jsem nečekala. Já na velikonoční výzdobu nejsem, já jsem na tu jarní (rozuměj kytky kam se podíváš). Já ani nejsem na Velikonoce. Ale výzvu v podobě betonových vajíček jsem si splnit chtěla. A víte co? Je to hračka! Trochu špinavá hračka, ale každé čuňátko se snadno opláchne, když na sobě nenechá beton zaschnout.

Připravte se, vyrábíme!

Co budete určitě potřebovat

  • Hobby beton (najdete v každém hobbymarketu, pytle po 25 kg)
  • Voda
  • Nádoba na rozmíchání betonu
  • Prázdné a vymyté skořápky
  • Špejle
  • Pytlík nebo jednorázový zdobící sáček
  • Kelímek - kam si sáček odložíte a snadno naplníte

Jako první si najděte pracovní místo. Zakryjte ho igelitem nebo papírem.
"A vzala sis aspoň potištěný papír?" zvedl můj milý jedno obočí.
"Ne, nový. Aha."
...
V připravené nádobě si rozmíchejte beton. Nejdřív beton, poté voda. Konzistence by měla být jako hustší bramborová kaše. Beton by měl držet svůj tvar, ale když s ním trochu zaklepete, měl by se pomalu roztékat do stran.
Zdobící sáček si vložte do kelímku a přehněte přes jeho okraje. Lžičkou naplňte betonem a pytlík si zamotejte kolem ruky tak, abyste měli v pytlíku jen beton a mohli se pomocí jedné ruky pomalu posouvat směrem k otvoru. Tím budete beton pozvolna ze sáčku vytlačovat a lehce skořápky naplníte. Pokud to půjde ztuha, můžete si pomoct špejlí.

Skořápky naplňte po okraj. Pokud jste si trochu začunili, jako já, beton setřete papírovým ubrouskem. Špejlí obsah promíchejte.

Důležité: aby nebyla vajíčka křížená s ementálem (díra vedle díry), musíte dostat z betonu vzduch. Toho docílíte jemným bouchnutím o podložku. Jemným, ale opakovaným. A třesením do stran. Teď hurá do sprchy a čekat minimálně den. Na povrchu se utvoří vodová vrstva, nebojte, to je normální.
.... čekejte
Nejdříve za jeden den loupejte. Můžete nožíkem, ale mě to šlo krásně ručně. Vajíčka budou hodně tmavá, to protože beton ještě nestihl pořádně vyschnout. Tak ty milé kulíšky nechte ještě odpočívat, za pár dnů se krásně vyšisují.



To nejlepší nakonec.
Nyní se můžete pustit do dekorování. Juchů. Snesou natření barvou, nalepení všeho možného, nebo ovaz provázkem i posypání flitry. Já jsem vajíčkový suchar, líbí se mi v tom svém surovém betonovém vzhledu. Hnízdo mají v betonové (jak jinak) míse, kterou jsem vystlala mechem. Finální tečkou je něco jako věnec (spíš věneček) z kroucené vrby, který jsem dělala na Vánoce. A pár snítek buxusu.




Tak co, jdete do toho?

28 komentářů

  1. Já bych šla hned, ale počkám na nové bydlení :-) A ten beton mají fakt jen po 25 kg? To by asi bylo i na kopu vajec od pštrosa... Tak ještě vymyslet, co jiného s ním! :-) Hezký den, Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kati,
      ideální na více betonových projektů :)
      Třeba betonová dóza na vařečky? :)

      Vymazat
  2. Marti, já to vždy obdivovala na pinterestu, ale pouštět se do toho asi nebudu. Odradil mě ten obrázek se zdobícím sáčkem - to "pomalé" stékání betonu. Na to já nemám trpělivost. Mně jak něco nejde hned a hlavně rychle, chytám nerva:))) Máš to ale samozřejmě nádherný, jako všechny tvoje "betonky" !!! A to aranžmá též...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti,
      je to trochu piplačka, lepší je to na květináče. Zaleješ a je to.
      Díky, jsem ráda, že se líbí. Tohle bude moje jediné velikonoční aranžmá :)

      Vymazat
  3. Jsou moc krásná, ale nejsem patlací typ, zůstanu u skořápkových. Obdivuju Tě, jak se do toho betonu pouštíš ;-) Hezké dny D.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti úžasný nápad...krásne zrealizovaný nadekorovaný a nafotený :-) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani,
      děkuji. Překvapilo mě, jak pěkně to nakonec vyšlo :)

      Vymazat
  5. Nadherna dekoracia !!! Kombinacia na jednotku :) Velmi sa mi to paci ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani,
      to jsem moc ráda a doufám, že někoho dalšího inspiruji na betonové kousky.

      Vymazat
  6. Marti, vypadá to skvěle!!! Palec nahoru 👍💗💗💗

    OdpovědětVymazat
  7. vypadají fakt nádherně ! Margita

    OdpovědětVymazat
  8. Zdravim a ptam se, zda by byla moznost, nechat si je od vas udelat? Takovych 6ks? Za nejakou rozumnou cenu?😊
    Kdyztak prosim Vanducha@seznam.cz
    Pa, Vanda

    OdpovědětVymazat
  9. Martinko, vypadá to úžasně, děkuji za inspiraci .... Marki

    OdpovědětVymazat
  10. To sme na tom s veľkonočnou výzdobou rovnako... ďakujem za super návod - možno si tiež vyrobíme ♥ Alexandra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alex,
      děkuji. Betonová vajíčka jsou opravdu snadná, tak jen do nich :)

      Vymazat
  11. Jů, to vypadá úžasně! Moc se mi líbí všechny betonové dekorace, ale zatím jsem se k tomu neodhodlala... teď to ale začínám opravdu zvažovat :-) Hezký večer, Karla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karlo,
      jen do toho, opravdu to není nic těžkého :)
      Budu se těšit na případné betonové tvoření.

      Vymazat
  12. Tak ta jsou paradni, vcetne hnizdecka! Ja tez na velikonoce ani kycovite zdobeni nejsem, ale toto bych si nechala libit! :-) J
    Uz se na beton chystam dlouho, rada bych si vyrobila stinidlo na lampu, ale zatim k tomu porad nejak nedoslo, tak snad po prestehovani uz konecne! :-) To se opravdu jmenuje hobby beton?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Májo,
      děkuji. Opravdu se to jmenuje hobby beton a jezdíme pro něj do Obi. Pak stačí jen přidat vodu a vařila myšička kašičku :)

      Vymazat
  13. Tak do tohohle jdu taky, to je nádhera! Díky za návod!!

    OdpovědětVymazat

Isnpirace mnohem více