Moje nová Ikea kytka

10:02

"Chceš něco v Ikee?" ptá se máma.
"Chci. Ale neboj, jen kytku a květináč, nic víc."
Taky být toho víc, do auta se to nevleze. I tak si myslím, že se mě rodina brzo přestane ptát, jestli tam náhodou něco nechci.


Tenhle kousek nese název Calathea orbifolia a je z velké Calatheí rodiny.

Calathea orbifolia

Ve své domovině Calathea tvoří hustý podrost ve stínu vysokých stromů deštných pralesů. Je to keříková rostlina s jednoduchými stonky, na nichž rostou široké listy v nejrůznějších kresbách.
Doma ji umístěte na světlé místo bez přímého slunečního záření. To přímo nesnáší. Pokud to nebudete respektovat, odmění se vám černými fleky na listech, které ji budou už navždy hyzdit.

Není pro sklerotiky 
Vyžaduje trochu více péče. Substrát nenechte nikdy vyschnout, ale pozor i na přelévání. To je rada, co. Takže často zalévat, ale jen trochou vody, ať si Kalatka pěkně lebedí ve vlhku, ale ne mokru. Pro její dobrou kondici potřebuje i často rosit listy. Pak se vám velmi ráda odmění nejkrásnějšími listy s výraznou kresbou. A že na ní můžou všichni oči nechat!




Jinak jsem v Ikee dokonce minulý týden byla. Při vychutnávání jejich dezertu jsem si ulomila zub a pak se jako vítr hnala dekoracemi až ke kytkám. Taková bída! Pokud tedy nechcete Pryšec za 1200, těch tam bylo dost.
Ale terakotových květináčů jsem si mohla vzít víc. Protože stojí za to. Jen ty hnědošedé květináče už nemají, kruci. Neprodáváte někdo prosím? 

9 komentářů

  1. Marti, je to nadhera! A snad uz je zub v poradku. Ja v Ikee nebyla uz mesice. Pa M.

    OdpovědětVymazat
  2. Ja potrebujem sama rosiť ,,nebeskou rosou,, tak to doma s rastlinkami vyzerá tak, že dve, mám ich radšej na záhrade:-)
    http://industryal.blogspot.sk/
    Ale chystám sa do Ikea na vavrín a akýsi vysoký sukulent a ešte pre všeličo:-)
    U teba krása nebeská:-)
    Nech sa darí, vám, aj rastlinkám!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,
      doufám, že seženete vše. Naposledy to byla doslova květinová bída.
      A k vám domů by se všechny vybrané fakt hodily :)
      Děkuji a posílám pozdravení.

      Vymazat
  3. Krásná kytka, ale s tím rosením nic pro mě. Jsem ráda, že nezapomínám těm, které to potřebují občas vlít trochu vody ;-) krásné dny Martinko, D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Dani,
      to jsi mě pobavila.
      Naštěstí máme dům, kde je i v létě do 21 stupňů, takže stačí rosit 2x týdně.
      Děkuji a měj se hezky.

      Vymazat
  4. Kvet je zaujímavý, Neviem ci by som mala cas sa mu venovat chudacikovi, ako dlho by vydrzal. U teba mu je dobre, listy maju krasnu farbu. Krasne leto prajem...

    OdpovědětVymazat
  5. Martinko, vypadá to nádherně, krásná kytka i fotky ...... Marki

    OdpovědětVymazat
  6. Veľmi zaujímavá a dekoračná rastlina, ktorú vôbec nepoznám. Dúfam, že zub je už v poriadku :-).

    OdpovědětVymazat
  7. To je nádherná kytka a moc jí to tam u vás sluší, přímo do katalogu, Kája.

    OdpovědětVymazat

Isnpirace mnohem více