Police v kuchyni a Pilea

8:35

Polici v kuchyni oživila jedna krasavice. Tolik známá a oblíbená Pilea, která se stala doslova hitem. Mám jednu z internetového zahradnictví, ale je pořád taková nijaká. Pro tu pravidlo rychlého růstu vážně neplatí, asi o tom neslyšela a hraje si na nedochůdče. Pak mi přišla od Marci malá Pilea, ale ta se mi po zasazení nechytla. A jednoho krásného dne zazvonila pošta, že jako balíček pro mě. Hm, ale já žádný nečekám, natož krabici od Tchiba, to bude omyl. Naštěstí jsem pošťačku s balíkem odejít nenechala a mohla se radovat z překvapení. Přišla mi zasloužilá matka Pilea a její 4 děti, které měla s sebou. Tu radost mi udělala Marci z blogu nordicpassion. Mohla by si s přehledem otevřít velkopěstírnu, docela by mě zajímalo, kolik rostlin už poslala dál.


A jaký jiný květináč by u nás tak krásná Pilea mohla dostat! Vybrala jsem ji betonovou dózu, která může sloužit i jako zajímavý květináč. Jojo, máme v kuchyni takt trochu betonový ráj.



Aby jí nebylo smutno a necítila se osamělá, namnožila jsem jí Monsteru monkey mask (nebo také Monstera obliqua), Philodendron lemon lime, který má tu nejkrásnější žluto zelenou barvu a brzo zkusím namnožit i Voděnku. Obrovskou výhodou betonových květináčů je, že sají přebytečnou vodu, takže hrozí přelití a uhynutí rostliny. Přitom ale krásně drží vlhké klima, pro rostliny ideál.

Kulatý betonový květináč


Krásný čtvrtek, pátek a celý víkend! M.

29 komentářů

  1. krása-krása ....já po ní moc toužím,ale zatím jsem ji nesehnala-kdybys někdy měla miminka budu ráda a za něco směním .Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,
      budou, právě se jedno snažím zakořenit, jestli se povede, ráda pošlu :)

      Vymazat
    2. Budu Martino moc ráda ♥♥♥

      Vymazat
  2. Jsem pozadu, Pileu neznám :o), ale líbí se mi, zkusím se poptat v květinářství.
    Hezký den Martino.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali,
      tak už znáš :)
      Jestli se mi podaří zakořenit, tak ti ráda malou Pileu pošlu.

      Vymazat
  3. Marcela -Nordic Passion17. května 2018 v 11:36

    Dekuji moc, Marti, at se ji dobre dari, urcite bude, v takovem super obalu!!! Poslala jsem asi desitky a mnozi se a mnozi dal a dal. Tak at i ta tva matka pilea rodi a rodi:-). Mimochodem moc prijemny pohled k vam do kuchyne. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci,
      děkuji ještě jednou. Už má další malou Pileu, nechápu kde se tak rychle berou :D

      Vymazat
  4. Pilea je strašně krásná. Připomíná mi tvarem listů lichořeřišnici, co mívala moje babička na zahradě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anet,
      ta je taky krásná, krásná vzpomínka.
      Jak to jde se střechou?

      Vymazat
  5. Květináč je moc pěkný a pilee to v něm evidentně svědčí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo,
      děkuji a ťukám. Zatím se jí fakt daří.
      Mávám.

      Vymazat
  6. Myslím, že tá betónová dóza ešte viac podčiarkla zaujímavú krásu Pilei. Vlastne všetky kvety vyzerajú v betonových kvetináčoch veľmi dobre. Prajem pekné dni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni,
      no že jo? Hlavně kaktusy a sukulenty, to je pak paráda.
      Moc děkuji.

      Vymazat
  7. Marti, když jsem zahlédla titulek, hned mne napadla spojitost s Marcelkou, ta je pěstuje a rozesílá ve velkém. :o) A koukám, že jsem se nemýlila. Tak užívej nádherné rostlinky. Já ji zatím nemám, ale líbí se mi :o)
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,
      je to Pileí královna, ta moje má další 4 mimina, jestli se mi podaří zakořenit, ráda ti pošlu.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  8. Ty Tvoje kvetinace jsou proste skvele, uz se do toho musim konecne pustit, at furt jen nezavidim! PS: kdyby se Ti nahodou Pilea rozrodila, muzes mi ji pridat k tomu slibenemu monsterimu miminku, budu moc stastna a na oplatku taky muzu neco poslat ja Tobe, v posledni dobe se mi zelen u nas doma podarilo rozsirit a dobre se ji dari. Jen tydle dve krasky porad ne a ne sehnat... ;-) Dekuju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mai,
      tak jo :)
      Monstera se už vytlačuje ze skleničky, vidím to na pondělí, aby přes víkend neležela na poště, ju :)

      Vymazat
  9. Já jsem byla též Pileou obdarovaná a už mám i miminka, tak mohu poslat, pokud máte někdo zájem:-). Kamila (eliasice@centrum.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kami,
      to je milé. Je to super štafetová rostlinka, že :)

      Vymazat
  10. U tebe doma je taaaak hezky! Nic nafintěného, jen opravdovost a pohoda. A to světlo...... nádhera!
    Měj se moc fajn a hodně zdaru tvému betonovému království, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko,
      ty jsi tak milá, děkuju. Na fintění s Emou není čas, a proč taky, ráda fotím jak to je u nás vážně doopravdy. No, občas před focením uklidím :)

      Vymazat
  11. Looks fresh and wonderful. AND I love your wall. That's amazing.
    All my best and happy days
    Elisabeth

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hi Eli,
      thank you very much.
      Greetings from Czech Republic

      Vymazat
  12. Ahoj Marti,
    žasnu nad virtuálním květinářstvím :o) Kdyby náhodou zbyly nějaké sazeničky jak pilei tak monstery, hlásím se. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Peti,
      pošli mi adresu na mail martina.kopecka@email.cz

      Vymazat
  13. Ahoj Marti,
    kdyby náhodou zbyla nějaká malá pilea nebo monstera, tak se hlásím :o) Jinak hezký blog a zvědavě nakukuji a obdivuji Tvoji šikovnost a nápaditost. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti,
      jsem ráda, že nakukuješ a líbí se ti tu. Pak to celé má smysl, hlavně díky čtenářům.
      Moc děkuji.

      Vymazat

Isnpirace mnohem více