Jak jsem natřela kuchyň barvou Annie Sloan

9:54

O natírání kuchyně jsem psala v minulém článku o natírání dvířek. To jsme to vzali opravdu z gruntu. Strhali jsme hnědou dýhu a dvířka obrousili. Od té doby stačila barva vyblednout a na některých místech zežloutla. Nepatrně, ale když o tom víte, tak to prostě vidíte.


Nejdřív jsem dostala nápad, že se pořídí nová dvířka. Takže Ikea. Aha, nemají náš rozměr. Řekla bych klasický rozměr, no proč asi. Přijít s nápadem celé nové kuchyně by znamenalo pustit si domu Pepku, která by mi klepla drahou polovičku. Tak já jí natřu křídovou barvou. Prý se nemusí nic brousit, skvěle kryje a stačí povrch jen odmastit. Stejně jsem se chystala kuchyň umýt.
Vzala jsem jednu velkou plechovku, která má pokrýt 12m2. Natírala jsem ve velký pauzách, protože Ema. Pozorování opakovaných tahů štětcem ji evidentně nepřinášelo pocit uklidnění jako mně.

Barva Annie Sloan stojí cca 800 Kč/1 litr. Bílá barva, kterou vždy používám stojí cca 299 Kč v hobbymarket, taktéž v litrové plechovce. Je křídová barva taková pecka? Je. Natřený povrch získá krásnou strukturu, barva skutečně perfektně kryje už v první vrstvě. Rovnou jsem natřela i obložení, skříň a spáry. Pokud se rozhodnete pro změnu domova pomocí křídové barvy, určitě nezapomeňte na závěrečný lak, který barvu ochrání a povrch půjde lépe umýt.
Mám hotovo? Ne. Ráda bych, jako finální tečku, vyměnila i úchytky. Ale nemůžu se rozhodnout jaké. Dejte mi tip, které by se vám líbily. Nenápadné, barevné, ve stejné barvě jako kohoutek? S ornamentem či bez? Budu se těšit na vaše napády.

29 komentářů

  1. Jé, Marti, hned jak jsem kuchyni uviděla, napadlo mě, že by do ní skvěle pásly keramické úchytky, každá jiná...:-) Super výběr mají v Butlers: https://www.butlers.cz/Vyhledavani?fraze=%C3%BAchytky&strana=2 Snad by tam pasovaly i rozměrově... P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti,
      díky za odkaz, už jsem si tam jedny vybrala. Tak teď o nich budu zase přemýšlet. Nerozhodný blíženec :)

      Vymazat
  2. Krásná, uz ji obdivuji dlouho. Barvou od Annie se chystám natřít kachličky v kuchyni a v koupelně, viděla jsem par proměn a povedly se, tak do toho jdu taky. Uchytky by byly hezké keramické, ať je to hezky venkovské, ake zase ne moc ;) Ať se daří :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti,
      já kachličky taky zkusila, ale vytvořil se tam takový zvláštní film, že jsem je radši zase umyla a natřela jen spáry.
      Ať se proměna povede :)

      Vymazat
    2. Na dlaždičky se dá použít pouze speciální barva přímo určena na dlaždice. Rozhodně to nemůže být křídová barva, která se musí fixovat voskem (ne lakem) a ne jednou, jinak začne barva slézat. Jinak barva Annie Sloan není žádný zázrak, když si do 1 dílů běžné barvy dám 1/2 dílu vody a 1/4 dílů plavené křídy vyjde mi totéž.

      Vymazat
  3. Paráda!Hned si barvu zaznamenávám do notýsku.-)Chtěla bych přetřít naši linku,jen ten strach je větší.-)Hezký den V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko,
      děkuji. A doporučuji překonat strach, je to pocit jako mít novou kuchyň :)

      Vymazat
  4. Nádherné, opravdu moc. Takhle podle fotek, by se mi u vás líbily barevné úchyty. Tak dobrý výběr, D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani,
      díky.
      Že jo? Že by každá úchytka jiná barva? Když já se nemůžu rozhodnout :)

      Vymazat
  5. Marti, moc pekne, utulna kuchynka. Ja mam s barvami take svoji zkusenost. Treba na jidelnim stole, je ale fakt, ze kdyz pritlacim, barva nekdy take stiram. Prace s ni ale byla skvela. A venku tak dobre nefunguje, odroli se. S uchytkami moc neporadim. Sama fakt nevim:-). Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci,
      já si na tu tvoji proměnu vzpomněla. A natírala jsi to i lakem, který barvu fixuje?
      Venkovní natírání je fakt um. Ještě jsem nenašla lak a barvu co přečká zimu.
      Pěkný den.

      Vymazat
  6. Krása, ja som natierala už kde čo, ale pri tejto farbe hlavne netreba brúsiť povrch. Ja som mala PVC dvierka a super. A úchytky? Ja som menila na podobné ako máš teraz ty, tak čo poradiť? Keby som chcela modernejší štýl, tak hladké, zlatej alebo striebornej farby, ale kovové, nesmú byť nastrekované. A pokiaľ Vintage ? Máš tam aj starožitné veci aj modernejšie........... Príjemný deň.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zitu,
      stávající úchytky jsou moc pěkné, ale vadí mi kontrast stříbrná - antik zlatá, co máme na baterii.
      A když jsem viděla tvoji šedou kuchyň, hned bych to zase přetřela, ta šedá se mi tak líbí :)

      Vymazat
  7. Martinko, ač nejsem velký příznivec "bílých kuchyní" tak té tvojí to vyloženě sluší .... krásná práce .... Marki

    OdpovědětVymazat
  8. úžasný, kuchyň skvěle prokoukla, hrozně se milí ten trám ve futrech a cihly. Jinak buď bych šla do nějakých spešl originál dřevěných v barvě prac. desky nebo naopak by se mi líbili keramické, každá jiná, když se dostanu do Brna, vždy vklouznu do Butlers a hrabu se v té hromadě úchytek, hrozně se mi všechny líbí a Tobě by jim to moooc slušelo, nebo na mmb či fléru jsou kočky co mají směsi 10 mix různé sladěné do určité barvy, ale každá je jiná.
    Pa krásné jarní dny Zm

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzanko,
      moc děkuji. Miluji Butlers a Nanu Nana, tak taky měli plný šuplík, úplný úchytkový mišmaš.
      Měj se krásně a těším se na skleník.

      Vymazat
  9. Páni, vypadá to nádherně!! Já mám kuchyň taky bílou, respektive bílou patinu (a ta Pepka mě z té ceny málem klepla :)) ) Takže díky za parádní tip.
    A úchytky?? Nevím ,jak ve skutečnosti vypadají ty Tvoje, ale na fotkách se mi moc líbí!!! Takže já bych neměnila :) (Sama mám v nějaké mosazi či co vložená bílá porcelánová kolečka s reliéfem kytičky)
    Krásný den a parádní výběr :) Kat....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kat,
      ty úchytky co popisuješ jsem taky obdivovala na Fleru, ale potřebuju je vidět v akci. Tak jdu šmejdit k tobě, jestli je tam náhodou někde nemáš :)

      Vymazat
  10. Překrásné, miluji bílou barvu, ta se nikdy neomrzí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko,
      moc děkuji. Je to klasika, tou se nic nezkazí :)

      Vymazat
  11. Moc pěkné je slabý výraz, je to prostě úžasné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzi,
      jsem ráda, že se líbí. Moc díky!
      Pěknou středu.

      Vymazat
  12. Šššikulka,co dodat víc.Kuchyň skvělá.Do úchytek si nenechat mluvit.Já moc nefandím módním keramickým,nějak mi přijdku moc nápadné,ale asi je to jen můj problém.

    OdpovědětVymazat
  13. Chválim, chválim, chválim:-)Krásne ti to všetko ladí k tehle a omietkovému industriálu:-)
    A to pri tej malej!
    Kriedová biela mi znie moc dobre k tabuľovej čiernej, pochopila som dobre, je to ANNa Sloan-Kriedová biela?

    OdpovědětVymazat
  14. Marti, povedlo se krasne, je to fakt moc pekny! Marne premyslim (nenasla jsem zadne info), jestli by tou barvou sla natrit dvirka s lesklou folii a eventuelne sklenena vypln. Nevedela bys? A muzu se zeptat, kde jsi barvu kupoval? Predem diky moc za info a preju krasne dny, Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, potěším vás, již jsem zkoušela oba dva materiály natřít barvou Annie Sloan. Povrch je nutné nejprve odmastit například jarovou vodou a následně natřít. Určitě následně nezapomeňte na voskování případně lakování. Já jsem byla s výsledkem velmi spokojená. Barvy jsem kupovala v Praze - Karlíně (http://www.oookarlin.cz). Na stránkách je nemalé množství informací a inspirací. Ještě vím, že je prodejna v Mníšku pod Brdy.

      Petra

      Vymazat
  15. Marti,objevila jsem vás teď a nádhera :) I já furt něco na domě klohním a recykluji a nedávno jsem někde zahlédla úchyty na nábytek z vašeho oblíbeného betonu,vylité do formiček,mám pocit na cukroví,či na led? + vrut. Občas mají pěkný výběr za pár korun v KIK-25kč? Přeji krásné dny a spoustu tvoření s dobrou náladou. Lůca

    OdpovědětVymazat
  16. chtela bych zeptat, jaký byl původní nátěr, já mám dřevěnou mořenou kuchyň, tak nevím, zda by to šlo, jinak perfektní

    OdpovědětVymazat

Isnpirace mnohem více