Jak jsem bílou kuchyň natřela šedou křídovou barvou

11:22



V minulém příspěvku jsem psala o natírání kuchyně a nyní je hotovo a můžu vám ji ukázat. Jak kuchyně vypadala předtím se můžete podívat v příspěvku: Jak jsem natřela kuchyň barvou Annie Sloan. Už před rokem jsem vybírala mezi bílou a šedou. No, bílá zvítězila na rok. Po roce můžu říct, že neznám nepraktičtější barvu do kuchyně. Pokud máte kuchyň malou nebo tmavou, nebo obojí, bude bílá fajn volba, ale taky náročnější na údržbu. My máme na každé straně okno, tak nedostatkem světla v kuchyni netrpíme a můžu si dovolit ji trochu ztmavit.

Křídová barva

Volila jsem opět křídovou barvu pro její přilnavost a dobré krytí. Ale už bych ji nevzala. Nejlepší na křídové barvě je sametový povrch, který je v kuchyni k ničemu, protože dvířka stejně musíte hojně nalakovat. A nejlépe lakem, který odolá čistícím prostředkům. Bílá křídová barva i s voskem šla houbičkou dolů stejně dobře jako cákanec od kafe. To nechceš. Ale na květináče je super.



Police bych ráda vyměnila za černé podnoží a masivní dřevo. 


Konečně došlo i na úchytky - po roce. Nakonec jsem vzala jednoduché keramické z Fleru. A teď (nejen) babo raď, co se skříní v našem kuchyňském koutu, natřít celou? Zatím má horní desku (kvůli praktičnosti) a boky (protože když natírám, nemůžu se zastavit).




A zase na chvíli můžu být spokojená.
Pěknou středu všem.

30 komentářů

  1. Marti vypadá moc hezky, svěže. Sama asi stárnu, už mi leze bílá krkem. Nejraději bych kuchyň celou přírodní, poslední dobou zjišťuju, že přírodní dřevo mě táhne víc a víc.
    Krásné velikonoce přeji. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,
      stárneme spolu, protože to mám úplně stejně. Krása dřeva (a nejlépe hodně starého) je to, co bych doma nejvíc chtěla. Takový pořádný jídelní stůl, kde i skleničky stojí nakřivo :)
      Pěkné Velikonoce i vám do stodoly.

      Vymazat
  2. Martino,
    myslím , že určitě !
    I když u nás žen, člověk nikdy neví ;-)
    Musím moc pochválit tolik zeleně a šedá varianta je pro mě super !
    Všichni kolem totiž mají bílou a je už jí na mě nějak moc !
    My máme dvířka tmavá lamino wenge a musím říst, že na pohled krásné , ale teď po rokách už vlastně taky ne :-o
    Absolutně nejdou dvířka žádným přípravkem vyčistit :-(
    Neustále jsou na nich šmouhy, fleky,...
    Přemýšlím právě také o šedé, ale mi máme šedou i kuchyňskou desku.
    Krásné Velikonoce !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ilonko,
      toto je taky lamino, původní taková divná hnědá. A s bílou je to tak píšeš, pak už je jí nějak moc. Co kuchyň natřít a desku vyměnit? Taky jsem viděla krásné černé kuchyně s šedou deskou a světle dřevěné doplňky, byla to fakt nádhera.
      Jinak musím pochválit fotografii manžela, právem vyhrála, já na ní můžu oči nechat.
      Pěknou středu.

      Vymazat
    2. Martino,
      moc děkuji za tipy, už jsme se ptali v kuchyňském studiu jen na výměnu
      dvířek a přišli by nás na dost peněz :-o
      Tak to odkládáme a zvažujeme i, že se do toho pustíme sami.
      A díky moc za pochvalu fotografie, manželovi vyřídím, bude rád!
      My jsme z ní také byli nadšeni, tak jsem si jí nechali od Ježíška natisknout na plátno a visí nám v ložnici.
      Jak říkala průvodkyně na zámku, která jí také hodnotila, podařilo se mu zachytit zvláštní světlo uvnitř :-)
      Letos zkusí štěstí znovu ;-)
      Jinak výhru jsme si moc užili!
      Toto město, místo je naše srdcovka ♥

      Vymazat
    3. Přesně z těchto důvodů si ji radši natřu sama. Pak už jen stačí vyměnit úchytky a fakt se dostaví radost z "nové" kuchyně. No a když přijde po roce nespokojenost, pořád jde natřít znovu. A to s novou kuchyní nejde :)

      Vymazat
  3. Marti, krásná je. já bílou v interiéru moc nemusím. a kuchyň jsem si vymyslela olivově zelenou, no mělas vidět truhláře, když jsem mu ukazovala vzorek. a jsem nadšená.Marti, prosím, zajímá mě ta krabička vedle dřezu, nepromoká, když se do ní dá něco vlhkého? děkuji Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko,
      taky se mi bílá okoukala, a to dost. Olivová musí být krásná, ve spojení se dřevem je to kombinace, která se mi moc líbí.
      Krabička neteče ani když ji strčím pod vodu, ale pro jistotu tam mám na houbičku keramickou dózičku, vlivem dlouhodobého vlhka by se mohl spodek lehce zvlnit.
      Měj se moc hezky.

      Vymazat
  4. Marti tak za mě teda paráda! Já sama o ní (šedé) hodně uvažovala už od začátku, z části ji i mám a jsem s ní spokojená. Ale té tyrkysové se mi taky nechce vzdát ;). Tak uvidíme, jak se to bude u nás vyvíjet dál ;). A fakt pěkné to u vás máte :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Len,
      já vím, ale ta tvoje šedo-tyrkysová je tak pěkná, že bych to nechala jak je. Možná by se ti po tyrkysové zastesklo :)
      Moc děkuji a posílám pozdravy tobě a klukům.

      Vymazat
  5. Pekná zmena, hoci mne sa páčila aj tá biela. Chcem sa spýtať, aký lak si použila vo finále. Mám natreté dvere farbou Anna Slovan, navoskované, ale ako píšeš, utieram fľak a odchádza aj farba :-/ vďaka za radu! Jolana z yellowhouseideas.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jolano,
      lak je Balakryl - Sportakryl na dřevo. Je odolný vůči čistícím prostředkům, je vhodný pro styk s potravinami a dětskými hračkami.
      Přesně jak píšeš, odolnost barvy a vosku je smutně malá.

      Vymazat
  6. Koukám, že jsem měly obě podobné nápady. Já bílou zaplavila náš dům asi před rokem a půl a také moje volba padla na Anie Sloan a také už bych jí do kuchyně nechtěla... V obývacím pokoji jsem s ní moc spokojená, ale ta věčně ušmudlaná kuchyň ... Navíc jsem fixovala voskem ( a asi ne moc důkladně, protože po přetření obýváku mi už nějak moc nezbývaly síly i na kuchyň) a ten mi připadá, že na sebe tu špínu snad i lepí. Když se snažím odstranit, jde to samozřejmě i s barvou... Dětem jsem pokojík natírala klasickým eternalem a drhnu jim fleky z nábytku drátěnkou (naše děti jsou ve vytvářen fleků vážně mistři) a eternal drží... Takže chci kuchyni přetřít jim. Bílá se mi zatím neokoukala, pořád si v ní libuji, takže odstín zachovám, ale druh barvy ne... Teď jen najít sílu na to natírání... Závidím Ti, že už to máš za sebou, ta šedá je krásná!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvoji kuchyň jsem viděla, když jsem se rozhodovala zda tu naši křídovou barvou natřít. Mám dojem, že jde i o podobné typy. A úplně stejně dopadla křídová barva a vosk.
      Nyní už jsem volila křídovou barvu pro její přilnavost na původní nátěry, pak řádně přejela lakem, který snad déle vydrží.
      Mám to za sebou, ale byl to běh na dlouhou trať. Žili jsme pár týdnů v šedobílé kuchyni, protože jsem to dělala postupně a pěkně pomalu :D
      Moc děkuji a natírání zdar :)

      Vymazat
    2. No člověk jak už to jednou absolovoval, tak se mu do toho už vůůůbec nechce, protože ví, co to obnáší, viď :-/ Marťo, a můžu se zeptat, kolik jsi teď dělala vrstev, když už jsi vlastně měla bílý podklad?

      Vymazat
    3. Někde dvě, nejdřív jednu slabou, pak na ní finál. Ale spíš jednu a dala jsem hodně barvy, aby hned ta první vrstva pěkně kryla. Pak balakryl sportakryl, jednu pořádnou vrstvu.
      Taky se mi do toho nechtělo, ale ta ušmudlaná bílá, kterou bych místo pořádného umytí spíš zbavila nátěru, mě k tomu dokopala.

      Vymazat
  7. Sakryš, teď mám brouka v hlavě. Chvilku už přemýšlím o omlazení komody. Máme tu velkou Hemnes v té černohnědé variantě. Nákup byl totální šlápnutí vedle. Původně jsem chtěla tu šedivou, jak na ní krásně prosvítali suky, ale zhruba tak dva dny předtím, než jsem se tam dostala na nákup, mi ji zrušili. Jestli si někdo kdy stěžoval na údržbu bílé, tak tohle nechce... Jakmile na té černé setřu prach, na opačné straně můžu psát vzkazy do prachu nového. Takže musí být jiná. A bádám jaká. Nadchla jsem se pro AS, ale teď ti nevím. Chtěla jsem ji vzít buď Paris Grey anebo French linen a trochu zabrousit smirkem. Aby trochu ta původní tmavá vylezla.... Co si o tom myslíš? Abych to nepodělala definitivně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Anet,
      u french linen jsem se bála, že výsledek bude do béžové, tak jestli chceš šedou, sáhla bych po paris grey. Já mám odstín paris grey.
      Klidně bych ji natřela, ale koupila bych lak od balakrylu, aby ti to úsilí nějakou dobu vydrželo. Takže jo, jdi do toho.

      Vymazat
  8. Šedá je moc pěkná (i dkyž ani ta bílá nebyla špatná), jen panel od myčky teď působí trochu rušivě, s bílou víc splynul. A nové úchytky se změnou dobře ladí (ty na původní kuchyni se mi tedy líbily moc, ale s tou šedou by to asi nebylo ono)
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Stáňo,
      myčka bude nová, ale nechtěla jsem mít v lince díru, tak tam zatím stará zůstává, pak bude celá nerez.
      Děkuji za návštěvu a staré úchytky můžu poslat, nelíbí se mi, ale je mi líto je vyhodit. :)

      Vymazat
  9. Dobrý večer, máte to moc hezký a díky za nápad. Bílá byla taky moc hezká, ale asi nepraktické s malými dětmi. Asi mám stejnou linku jako vy, ale tmavou a v malým prostoru. Což nebyl dobrý nápad. Jen jsem se chtěla zeptat, zda jsem to dobře pochopila, barva je AS a přes ní balakryl? Asi bych se do toho taky pustila a tohle je pěkná změna a nezasahuje tolik rodinný rozpočet. Děkuji a hezký večer Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko,
      moc děkuji. Ano, je to pouze barva AS a balakryl lak. Trochu ztrácí význam ta křídová barva, když s stejně natře lakem, ale zase má nejlepší přilnavost a krytí, takže se původní nátěr jen odmastí a nemusí se brousit.
      Mějte se hezky.

      Vymazat
  10. Chcem sa ešte spýtať, kedy si natierala lakom Balakrylom? Na druhý deň ako bola kriedova farba sucha? Aj si predtým voskovala? Vychádza mi, že tento krok by som mohla vynechať. Vďaka za radu. Dnes som natierala stoličky na terasu a rada sa hodí. Jolana z yellowhouseideas.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vosk úplně vynechat. Jen barva a balakryl lak. Vosk byl fakt šílený, šel dolů, držel mastnotu, za mě rozhodně vosk ne.
      Lakovala jsem až pár dní po nátěru, až byla barva úplně suchá.
      Ať se dílo podaří :)

      Vymazat
  11. Dobrý, taky se chystám na proměnu své X desítek let staré kuchyně :). Chci se zeptat zda po odstupu času je kridová barva s akryl lakem dobrá kombinace hlavně co se týče údržby-čištění.A nebo natřít rovnou akryl barvou? Děkuji za odpověď

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S odstupem času je teda křídová zbytečné vyhození peněz. Já kupovala plechovku za 800 a byla dost zklamaná jak špatně drží a snadno se otírá. Navíc ten její sametový efekt ztrácí význam, když je stejně nutné ji přetřít lakem.

      Vymazat
    2. No ja jsem chtela jit do kridove proto, ze pry dobre chyta na lamino, o sametovy efekt mi nejak vubec ani nejde. Uz nevim, jestli ta vase byla drevo nebo ne.

      Vymazat
    3. Ona měla na sobě nějakou fólii, jakože vzhled dřeva. Tu jsme strhali a pod ní něco jako dřevotříska mixnutá hobrou. A toto jsme přetřeli.

      Vymazat
  12. Dobry den,
    diky za cenne postrehy, chystam se taky na linku kridovou barvou, ale shanela jsem vhodny vrchni lak. Jen byl me zajimalo, ze jestli na te bile ten balakryl casem nezezloutne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevím, protože jsem docela záhy přetřela bílou na šedou. Ale co máme natřenou bílou jinde, tak nežloutne. Já tedy bílou mám vždy Denas, protože třeba Balakryl prý žloutne. Snad jsem pomohla. :)

      Vymazat

Isnpirace mnohem více