Vánoce stejné, přesto úplně jiné

9:51

A jsou pryč. Tak dlouhé těšení a vždycky tak rychle utečou. Užili jste si je? U nás letos po velmi dlouhé době byl stromeček až 23. prosince večer. Ráda zdobím stromeček dřív, pak si užívám jeho kouzla v předvánočním období. Aby měla Ema překvapení přímo na Štědrý den, zdobili jsme ho až 23 večer. Ráno jééé a jůůů k nezaplacení. Ale na mě už nyní jde zase odzdobovací nálada. Pro mě je konec Vánoc pomalu přicházející jaro. A už teď přemýšlím jakou zeleninu a jaké odrůdy letos pořídíme.
Opadávající větve jsem z domu odnesla a nové už nedávala. Pár ozdob (těch skleněných vintage) je zase pěkně schovaných. Letos máme o jednu vintage méně a pár klasických koulí jakbysmet. Poprvé o Vánocíc nemám chuť na cukroví. Sem tam medovníková kulička (nejlepší cukroví ever), ale jinak skoro vše osychá na etažéru. Mládežník i Jenda něco zobnou, Ema radši ovoce a nevidím důvod, proč jí učit na sladké a já radši horkou čokoládu, prosím. A to jsem to s pečením vážně nepřeháněla. Linecké s lemon curd a slaným karamelem, ořechy, myslivecké knoflíky, které se fakt nepovedly, medovníkové kuličky a rohlíčky.




Samotný Štědrý večer byl boží a náročný. Asi jsme byli fakt hodný, protože se toho sešlo nějak moc. A to půlka chyběla! Ta pro mládežníka. U každého se začala vrstvit kupička dárků, on jen pár balíčků před sebou. Ani nevím jak mě to napadlo, ale ptám se Jendy, jestli vyndal i ty dárky co máme v dřevěné bedně v obýváku. Ne, to jsi neříkala. Kouzelná bedna vydala své poklady a i přes šustění papíru byl slyšet kámen padající ze srdce. Stejně dva dárky chyběly. Ty, které jsem zapomněla i zabalit. O zábavu bylo postaráno.
Když jsem byla malá, neměla jsem ráda máminy uklízecí manýry, která ještě při rozbalování dárků hned dávala papír a binec na stranu. Teď jsem dělala to samé i s obavou, že se něco vyhodí. Člověk tak dlouho uklízí, aby byl domov za 20 minut jak po výbuchu.

Láska na první pohled. Akorát na moje kafe a od něj. 




Jedinou červenou vánoční dekorací u nás jsou kamaše!


Sfouknuto. Ahoj zase za rok.

Kreativní počiny i na Vánoce.

Jaké byly ty vaše Vánoce?

14 komentářů

  1. Odpovědi
    1. Jitko,
      moc děkuji, jsem ráda, že se líbí.
      Posílám pozdravy.

      Vymazat
  2. Marti, ty tedy spechas do nove pestitelske sezony:-). To ja zatim nemam, zatim jeste Vanoce, i kdyz to nej teseni je fuc. Stromek si ale zatim uzivam. Uzili jsme si je a podobne jako ty jsem behem rozbalovani hledala darky, na ktere jsem zapomnela, po dome, manzel dokonce musel pro nejake i do auta. Mazec. A to jsem si predem delala seznam mist, kam jsem je letos schovala, jenze dve mista na seznamu chybela. Ale vim, ze na to budu s radosti vzpominat, i kdyz to byly nervy. Uzivejte zbytek roku. Pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci,
      co dělat, když už Havlis vyjel s novinkami na jaro :)
      Tak to jste měli taky docela povedené Vánoce, napínavé. Taky na to budu s úsměvem vzpomínat.
      Mávám.

      Vymazat
  3. Marti, ja už dneska taky nejedu vánočně 😁 a mám stejné myšlenky na zahradu jako ty ;) Že by to slunce za oknem? .....
    Jinak Vánoce u nás probíhají obdobně jako u vás. Stromek se zdobí 23.12. večer. My už nemáme malinké děti, tak chybí ten maličký kousek dětského překvapení. Ale i tak si to společně užíváme. Dárků je jen trochu, pro radost :)
    Marti, měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Peti,
      já ráda zdobím stromek dřív, aby kolidoval s vánočním těšením. Ale ten dětský jásot je taky k nezaplacení.
      A zahrada... už se nemůžu dočkat jara, loni jsem zasadila hodně cibulovin, jsem na ně zvědavá.
      Hezké dny v tom novém roce.

      Vymazat
  4. Na semínka je čas, ale knížek o zahradách jsem dostal několik, čtivo na dlouhé lednové večery. Ladění spíše do permakultury a přírodních zahrad. A vánoce máme až do druhého ledna. Máme širokou rodinu, a než se navštívíme .. A taky nějaký ten výlet... Měj se, Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Pavle,
      sázet ne, ale plánovat a vybírat, to tedy jo. Tipy na zajímavé zahradní knížky bych brala. Zatím nemám ani jednu. :)
      Dnes vám Vánoce končí, tak hezký nový rok :)

      Vymazat
  5. Ahoj Martinko, já to mám s Vánoci stejně, po štědrém dni mě opouští vánoční nálada. Musím ale říct, že na mě přichází už koncem listopadu, takže se mě určitě měsíc drží. Stromeček a světýlka nechávám doma do tří králů, ale jen kvůli dětem. Zahrada mě ještě nechává chladnou, hlavně když vidím, jak příšerně v ní řádí krtek. Přeji ti krásný zbytek svátků a šťastný nový rok .... Marki

    OdpovědětVymazat
  6. Marti máte to doma fakt krásný! Prostě to umíš :) a s vánoční náladou to mám hodně podobně.
    Přejeme vám krásný nový rok, plný pohody, zdraví a lásky! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Martinka, prajem krásny a úspešný rok 2019, veľa kreatívnych nápadov pri tvorení a hlavne zdravíčko.

    OdpovědětVymazat
  8. Mali ste to krasne :-) A zabavila som sa pri opisovani tych zabudnutych darcekov :-D My sme mali pohodove Vianoce, akurat dnes idem odzdobit stromcek a vylozime ho vonku, nech nie je chudak vo vnutri v teple velmi dlho. Krasne dni prajem :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Inu měli jste to opravdu krásné :) A tím článkem jako byste mi mluvila z duše. I co se čekání jaro týče, tak s tím uklízením. Já jsem dokonce měla potřebu před rozbalováním dárků umýt nádobí po večeři! Protože přesně - když mám uklizeno, je to krása pro oko i pro duši, ale jak se nakupí nádobí, papíry, obaly, stuhy všude, je to sice součást radostí, ale už se těším, až si to doma zase vyšperkuju...:) A cukrové letos taky poputuje slepicím, naštěstí toho není moc, ale přestože jsem se snažila to s pečením nepřehánět, stále nějak nebyl nikdo, kdo by to všechno snědl. Už na Štěpána mi všichni opakovali, jak už cukroví nechtějí ani vidět. Takže příště ho bude zkrátka ještě méně :D
    A hrníček na kafe je úžasný! Přeji, ať po celý rok chutná! :)

    OdpovědětVymazat

Isnpirace mnohem více