Za 6 dnů Vánoce. Nestíháte? Klid. Nejste v tom sami.

14:47


Když píšu tento článek, svítí za okny sluníčko a teploměr ukazuje 3 stupně. Být to v březnu, už jsem venku a okopávám záhonky. Dnes ale máme prosinec a do Štědrého dne 6 dnů. Zachytila jsem pár příspěvků paniky z nenakoupených dárků, nenapečeného cukroví a neuklizeného domova. Zvláštní, jak se svátky klidu a míru mění na standardy v úklidu, kilech cukroví a termínu nákupu a zabalení dárků.
Co se stane, když nic z toho mít nebudete? Nic. Vůbec nic. V pondělí bude Štědrý den i s nevypraným prádlem a jedním druhem cukroví. Jasně, že to chceme mít doma uklizené a připravené, ale proč si dávat přehnané cíle a pak být z toho nervózní nebo dokonce ve stresu. U nás třeba takto:

Koš s prádlem naplněn: 75 %
Napečené cukroví: 4 druhy
Počet snědeného cukroví: celý talířek
Počet zabalených dárků: 100 %
Umytá okna: 20 %
Výzdoba: jen v jídelně
Vánoční úklid: 0 %
Běžný úklid: stále v procesu
Shlédnutí Sám doma: 12x

Takže asi tak.







A náš společný dárek, který nečeká na Štědrý den.



Mějte se krásně. M.

9 komentářů

  1. Tohle je takový upřímný a úsměvný článek :) Moc se mi líbí, že to lidé přestávají hrotit, nedělají si zbytečný stres...kdo stíhá a chce, tak má, kdo ne a nevadí mu to, tak co se stane? Nic, hlavně, že jsou všichni v klidu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti nevím, Zuzi. Byla jsem v neděli v nákupáku a nepřišlo mi to tak. A to jsme tam byli asi jen půl hodiny a stačilo. A honem rychle zpátky domů a do lesa.

      Buďme v klidu, když budou ty Vánoce :)

      Vymazat
    2. Martinko nádherně napsáno, po dlouhé době jsem se zase zasmála. Je to všechno naprostá pravda, já zabaleno dárků nula, napečeno 2 druhy ostatní koupeno, protože pusinky se mi nikdy nepovedou, uklizeno ano, mám to ráda a proto mě to nestresuje. Ona myji jednou do roka a to v létě, máme jich tolika, že se na tom vždycky odrovnám a teď bych i nastydla a to jsem už stejně. Vánoční filmy, jsem ještě nepustila a to mě mrzí, koukali jsem vždycky každý rok se synem , no pravda trošičku mi odrostl, ale to napravím o víkendu. Krásné svátky vám přeji !!!!

      Vymazat
    3. Marti, je fakt, že to beru spíše od lidí okolo mě, klientů v práci a přátel...od těch slýchám, že jsou letos nějak více v pohodě a klidu :) V obchodech je to šílené, to jo :D

      Vymazat
  2. Martinko, nemám stres, dělám jen to, na co mám náladu ;-) Ale mám velký nedostatek. Sám doma jsme ještě neviděli :-o Hezké Vánoce ;-) D.

    OdpovědětVymazat
  3. Ta statistika mne pobavila. Obzvlášť shlédnutí Sám doma: 12x 😀
    Já jsem začala panikařit o tomto víkendu, kdy jsem během hodiny proběhla celý obchoďák, nakoupila všechny dárky a pak doma dopekla zbylé cukroví. Teď už se, se skleničkou bezinkového vína v ruce, těším na zdobení stromečku.
    Co nejklidnější předvánoční období přeji!
    Lucie

    OdpovědětVymazat
  4. Hm - tak jestli takhle vypadá byt v procesu uklízení, tak u nás to vypadá v porovnání s tím, jak po výbuchu :-D. Mne neničí stress v nákupákách ani uklízecí šílenství, ale termíny v práci, u kterých mám pocit, že to prostě nemůžu stihnout (a díky tomu nestíhám ani další věci, které bych stihnout chtěla - a nejsou to v první řadě nablýskaná okna, ale spíš třeba to, že si s kamarádkou vyrazím na svařák nebo se sama jen tak cournu podvečerním městem)
    Přeju klidné dny...

    OdpovědětVymazat
  5. Já to mám přesně tak, jako Stáňa, v práci nestíhám a pak už nejsem schopna nic dělat doma a hlavně užívat si ten před adventní čas !
    Už tolik neřeším počet druhů cukroví, umytá okna ,...
    Ale , když to shrnu podobně jako ty :
    Koš s prádlem naplněn: 100%
    Napečené cukroví: 2 druhy
    Počet snědeného cukroví: pár rozlámaných kousků
    Počet zabalených dárků: já žádný, mužem pár kousků, některé ještě stále na cestě
    Umytá okna: mužem v říjnu
    Výzdoba: ano i venku
    Vánoční úklid: v listopadu
    Běžný úklid: stále v procesu, stále neodmražená lednice
    Shlédnutí Láska nebeská : 1x
    Workshop vázání věnců : 2x
    Vánoční trhy: 4x
    vánoční koncert a besídka : 2x

    Takže nakonec to asi je krásný adventní čas :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Marcela - Nordic Passion19. prosince 2018 v 17:03

    Presne jak píšeš, Marti. Cukroví vylo dost, už ho He malo, ale stejně většinou s Vánocemi ochutnavame na navstevaná a doma tolik ne. Zabaleno mám, uklid v pátek udělá paní na úklid, od pátečního večera snad pohoda, ale kdo ví? :)M.

    OdpovědětVymazat

Isnpirace mnohem více