Nezdarům navzdory

8:15


pokračuji v betonování. Dům mě naučil velké trpělivost, vím, že je lepší si na některé věci počkat, některé nápady nechat chvilku dozrát. Trpělivost při betonování mi chybí. Tak moc se těším, že zkouším, ťukám a chci výrobek vyklepnout. Ten mi dá jasně najevo, že netrpělivým štěstí nepřeje a ve dlaních mi zůstanou jen betonové střípky. Není to pletení. Tady o reparát žádat nemůžete. Střípky letí do koše, ruce znovu míchají směs a trpělivost dostává znovu na frak. Doma mi říkají, že mi odlité betony budou zamykat, abych na ně nemohla. Já potají občas dávám formy na topení, aby byl proces rychlejší. Nemůžu si pomoct.




Nezdar vám přinese možnost volby. První se dostaví chuť se na to vykašlat. Když to překonáte, stane se to obrovskou výzvou a pokračování je malé překonání sebe sama. Ať už jde o ruční tvoření, učení, pokroky sama na sobě. Ty všechny nezdary vám připraví cestu za lepším já, jen musíte vydržet a nevzdat to. A tím budete lepší. Vážně jo.




Včera ráno jsem se radovala jak sníh taje. Odpoledne ho napadlo tolik, že můžeme postavit celou rodinu sněhulákových a ještě nám zbyde na iglú. Víte, já už se na jaro fakt těším, tak moc, až to fyzicky bolí. Potřebuju jaro, teplo, slunce. Možná stárnu, nebo byla divná zima, ale nyní už to přešlo do abstinenčních příznaků. Takže když napadne sníh, hned běžím ven a metu to mokré svinstvo pryč z terasy, pro pocit. Včera jsem vyšla v bundě a těch super moderních fejkových crocsech, navíc Jendových, takže malé lodě, abych aspoň z terasy měla pocit, že jako jaro. Zametám a zametám, pohledem míjím bambus, který stojí u plotu na konci pozemku. Prohýbá se pod nánosem mokrého sněhu. Vždyť to jen přeběhnu, budu našlapovat jako kočka. Po prvním šlápnutí mám mokré ponožky, po třetím hodím takový provaz, že by mi tělocvikář Tůma dal hned vyznamenání. Doplazím se s koštětem k bambusu a ulevím mu. Sobě taky, páč ty sprostá slova směrem ke sněhu nikdo neslyšel.

Prý sníh do večera roztaje. Jestli ne, postavím sněhuláka a pak ho fénem zabiju!

Sněhu zdar a už ale nazdar.


21 komentářů

  1. By mě v životě nenapadlo, jak kus betonu může být krásný! A s jarem, sněhem a crocskami to mám podobně ;-) Doma v interiéru mám totálně "najařeno", ale nějak to nekoresponduje s tím co se vyskytuje za oknem... Jsem letos nějaká netrpělivá, čekání na sluníčko je dlouhé... Tak snad už se brzy dočkáme!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Beton je nejvíc nejhezčí :)
      Taky jsem netrpělivá, ať nám to rychle uteče a máme teplo nejen doma :)

      Vymazat
  2. :D kdysi jsem provaz zvladla...ty kvetinace jsou bozi. Neprosakne ta voda? Neprodavas nejake :D?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti,
      já provaz teda ne e. A ani ten na šplhání, brr.
      Voda právě neprosákne, vpije se do betonu, takže nehrozí přelití. Ale papyrus v betonovém květináči zase umřel, protože ten potřebuje ve vodě stát. Inu, člověk se učí celý život.
      Eshop bude brzo :)
      Děkuji a mávám.

      Vymazat
  3. Jsem se Martinko pobavila. Já dnes ráno svěsila koutky - sníh venku mi žádnou radost již nepřináší. Letošní zima byla fakt divná, alespoň u nás. Ale vše má svůj čas, takže i to jaro :o). Kytkám ten tvůj beton vážně sluší, to mne u tebe moc baví.
    Tak i tak ti přeji krásný den, on ten sníh již brzy roztaje, neboj.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Álo,
      tak konečně to venku vypadalo jarně, viď. Už aby ten čas nastal.
      Děkuji a posílám pozdravy.

      Vymazat
  4. Miláčik si môj:-)
    Betónovú kolekciu by som brala celú, keby si nebola v ,,cudzine,,....
    Počkám kým to bude aspoň za ,,kontajner,, alebo mi ju privezieš k nám:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Martino,
    nádherné betonové květináče tvoříš !
    A, že jsi netrpělivá, to je asi všeobecně ženská vlastnost ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Betonové výrobky s rostlinkami jsou nádherné. A sníh - to už radši nekomentuju a nic nečekám, několik dní meteorologové říkají, že už zítra bude jaro....
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavle,
      díky za návštěvu. Sníh už sice nemáme, ale zase nás mají navštívit holomrazy. A já už fakt potřebuju prohřát pořádně kosti. A taky se hrabat v hlíně, to je terapie.
      Mávám.

      Vymazat
  7. Martinka, tie betonové kvetináče sú fakt úžasné. A názov príspevku veľmi výstižný. Asi je to v poriadku keď sa nám občas aj nezadarí. To poznám pri mojich experimentoch s kozmetikou, najprv sa mi darí a keď som na vrchole blaha aká som šikovná, príde jeden nepodarok a hneď ďalší. Ale to len život nás drží pri zemi, aby sme sa už konečne naučili tej trpezlivosti :-).

    OdpovědětVymazat
  8. Když vidím ty výsledky, tak bych teda takhle netrpělivá chtěla být taky ;-)... Nádhera... A jak nečekaně napadl ten sníh, to jsem si taky "čvachtla" - v pantoflích jsem se vydala s tříděným odpadem (a nadávala jsem taky)...
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru,
      jo, to bylo fakt k vzteku. Už to mokrý svinstvo nechci nějakou dobu vidět. A před Vánoci ho budu toužebně vyhlížet z okna.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  9. Martinko, krásné betonové tvoření. S tou trpělivostí jsem na tom stejně o))
    Jana

    OdpovědětVymazat
  10. Marti, dnes jsem se u toho samozrejme zasmala, ale doufam, ze mate po snehu:-). Naprosto to chapu:-).
    Kvetinacky uzasne a uzasne nafocene!!!
    Pri mych pokusech jsem postupovala uplne stejne jako ty, obchazela ty "vyrobky", olupovala hned, jak se mi zdaly sussi, no nevyslo to mnohokrat:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci,
      hned další den bylo po sněhu, ale v tu chvíli mě to fakt otrávilo.
      Jo, jak beton umí klamat, že. Kolikrát do něj fakt dloubu, jestli už je pevný. Na povrchu jako kámen, ale stejně se mi v dlaních rozpadne, prevít jeden :)

      Vymazat
  11. Marti, opět se kochám krásnými květináčky. Nádhera. Už před časem jsem to u tebe obdivovala a říkala si, že to musím zkusit. Zatím to zůstalo pouze u toho "musím". třeba už letos :-) :-)
    můžeš prozradit, jaké formy používáš?

    Jaro stále přivolávám :-)
    moc děkuji za odpověď a příjemný den

    OdpovědětVymazat

Isnpirace mnohem více