Náš obývák

9:49


Od ledna neprošel žádnou změnou. Osobně obdivuji všechny, kteří dokáží měnit podobu interiéru s ročním obdobím. Já měním až když se mi to nelíbí. Jediné co přibylo jsou betonové květináče. Já je fakt žeru. Betonový květináč s podtáckem je můj majstrštyk. Je poměrně tenký, takže musí dlouho odpočívat ve formě, pak se brousí 3x brusným papírem s různým stupněm hrubosti a nakonec lak. To jen, kdyby si někdo myslel, že takový květináč je jen beton, šup z formy a hotovo. Někde asi jo, u mě tedy ne. Ještě než dostane svoji květinu, nosím ho po domě a pořád ho hladím. Ten povrch je totiž nádherně jemný.

Betonový květináč s podtáckem

Nejroztomilejší betonový květináč

Ani s létem u nás modrou, mušle a kameny nenajdete. Neumím to. Jsem ráda, že si jednou za rok vyzdobíme Vánoce a tím mé snažení končí. Tou nejhezčí dekorací je pro mě čisto a uklizeno. Zvlášť teď, když v obýváku uklidím všechny hračky, knížky, oblečení, vařečky, boty a hrnce. To je vám najednou úplná blaženost. A tak hlavní dekorací zůstávají rostliny.




Navíc tenhle pohled ze sedačky ani jinou dekoraci nepotřebuje. Dřív tam nebylo nic. Jen se pnulo víno. Všude beton, zámková dlažba a udírna. Vše jsme si zasázeli sami, růže, bylinky, pivoňky, levandule, přísavník, trvalky...


Pohled z terasy
K betonovým květináčům jsem si vyrobila i betonové zarážky na knihy. Nebo taky stojan na náramky. Jsou to schody do nebe. A brzo budou na betonovém shopu.

A prý mám už teď myslet na Vánoce (jako vážně?). Tak budou brzo nové svícny, ať máme do čeho svíčky oblékat.
Krásný den všem!
M.

30 komentářů

  1. Martino moc krásné to máte doma i venku- miluju takovou jednoduchost a hodně zeleně.Hrozně mě to uklidňuje .Ty betonové krásy sem krásně zapadnou.....měla bych na nějaký chu´t...ale já se znám, že bych to pak chtěla sjednotit a těch květin mám hrozně moc..... jdu kouknout k tobě do shopu.Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hani,
      naprosto rozumím. Taky mám každý pes, jiná ves a postupně bych je chtěla všechny sladit. Ale je to běh na dlouhou trať.
      Hrozně moc květin chválím, dělají každý domov hezčím.
      Posílám pozdravy :)

      Vymazat
  2. Martinko nádherné!!! Květináče s podtáckem úžasné a ty zarážky super. Ty musely být pracné. Krásné dny Blanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Blani,
      moc děkuji. Jo jo, zarážky jsou pro hračičky, jen to broušení zabralo času dost, ale je to úžasný relax, tak když Ema usne... :)
      Pěkný den.

      Vymazat
  3. Marti, hezky je u vas, neni co menit, ja jsem ten typ "menic", nevim proc, ale menim rada:-), je to u me podle chuti, casu, nalady, ani ne tak jako s rocnimi obdobimi,i kdyz to spolu vlastne uzce souvisi - ty me nalady apod.
    A muzu potvrdit, ze ten beton je hladky a vymazleny:-).
    Mej se.
    PS: Razitko zatim manzel nezpracoval, vydrz. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci,
      děkuji, tobě to dekorování jde náramně!
      Vydržím, ale stejně si myslím, že to nepůjde, ty moje výmysly :) Ale moc vám děkuju.

      Vymazat
  4. Martino,
    v jednoduchosti je přeci krása né ?!
    Obdivuji, jak se daří u Vás pokojovkám, mě prospívají krásně jen v práci, ale doma se jim moc nedaří :-o
    Já mám ráda tématické dekorace, ale musím se přiznat, že poslední roky jich ubývá a ubývá,...nestíhám a také už mám raději méně dekorací.
    Léto už sice začalo, nebo už bylo, ale já ještě nemám doma na dekorovanou modrou barvu moře, ty mušle, kotvy, námořnický styl, miluji ho!
    Ale za to jsem díky Blance a i tobě přišla n chuť betonu!
    Úplně jsme se zamilovala v ordinaci jednoho u lékaře do jednoho betonového srdce a musela jsme si ho objednat ! A právě do něj budou ty mušle, ...
    A na nové svícny se těším, protože svíčky to je další moje slabost ;-)
    Krásné léto!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ilo,
      daří, ale jak kterým. Hodně jich odešlo a některým se daří tak nějak. Zrovna jsem přelila ibišek a lopatkovec, tak snad se zase proberou, většinou ostříhám a čekám.
      Těší mě těšení, brzo už budou :)
      Moc děkuji.

      Vymazat
  5. Květiny jsou krásná dekorace Marti. A na svícny se těším ;-) Hezké dny D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani,
      také se na ně těším, uvidíme jak nakonec dopadnou.
      Když nevíš co tam dát, dej tam kytku a nikdy to nebude blbý. :)
      Měj se krásně.

      Vymazat
  6. Nejkrasnejsi vyhled na svete🙋
    Dora.

    OdpovědětVymazat
  7. Vždy, když mi od tebe blikne nový příspěvek, je to zároveň připomenutí, že mám zalejt kytky. Díky, jsi důvod, že stále žijou :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, normálně jsem se zasmála a šla zalejt kytky :D
      To jsem ale skvělý důvod, díky a zelené zdar.

      Vymazat
  8. Tak ten výhled do zeleně je top! Obývák útulný, květináč pecka... (nemám dostatečnou slovní zásobu pro vyjádření toho, jak se mi to všecko líbí ;-D)...
    V.

    OdpovědětVymazat
  9. Hezké to máte. A ten výhled do zahrady je bezva.
    Betonové zarážky na knihy jsou vtipné a líbí se mi.

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné a útulné bydlení! Moc se mi líbí pohled do zahrady.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se mi líbí :)
      Děkuji za návštěvu a posílám pozdravy.

      Vymazat
  11. U nás je to tak, že v lete dekorujem a čančám hlavne terasu, záhradu a altánok, pretože tam trávime najviac času a v zime prichádza na rad obývačka. Martinka, Tvoje bydlení je naprosto dokonalé a betonové dekorácie sú orginálne a jedinečné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Moni, to máš pravdu, na terasu a zahradu jsem zapomněla.
      Moc ti děkuji 🙋

      Vymazat
  12. Dobré odpoledne,
    máte to moc krásné!a jste moc šikovná! Prosím mne zaujaly vedle květináčků i police na lanech. přemýšlím i jejich výrobě ze starých fošen. prosím, poradíte mi, kde lze sehnat "lana" na zavěšení?
    Pěkné léto, Bára.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Báro,
      koupíte v Obi. Vybírat můžete z několika tlouštěk a navíc vám ho ustřihnou přesně podle potřeby.

      Doporučuji police vyrobit, protože už je máme léta a stejně jsou pořád super doplňkem. Provaz a dřevo k sobě krásně pasuje.

      Pěkný den.

      Vymazat
  13. Dobré odpoledne, moc děkuji za odpověď!
    Renovujeme koupelnu a nevejdou se tam v obchode dostupne skříňky, tak nás napadla police ze stareho dřeva na lanech.Vase inspirace jen potvrdila, že je to moc pěkné a plní účel..
    AtAseAdari další zutulnovani interiéru i exterieru! Je to celoživotní láska..😁 B

    OdpovědětVymazat
  14. Děkuji za inspirace, velmi pěkně zařízeno.

    OdpovědětVymazat

Isnpirace mnohem více