Zase ty zatracené nákupy

10:15

zahradní.
Mám ráda návštěvy zahradnictví nebo hobby markétů (oddělení Zahrada), ale nákupy z domova mám ještě radši. Při poslední návštěvě Hornbachu jsem si přišla jako v Lidlu před svátečním dnem. Dost dobře se totiž může stát, že přes jeden den, kdy bude Lidl zavřený, vyhladovíte nebo umřete žízní. Všechny hobby marketové uličky směřující k venkovní zahradě byly poseté regály s letničkami a zeleninovými sazenicemi. Druhá strana hobby marketu zela prázdnotou. Lidé se tlačili, nechávali vozíky i uprostřed úzké uličky (to ty regály) a díky tomu vznikaly nepochopitelné fronty.

Zdroj: Pinterest

Zdroj: Pinterest
Spolunakupující, kteří si spletli Hornbach s parkem a procházeli se šouravým krokem se psem na vodítku snad ani radši nebudu komentovat. Jistě, lepší varianta než nechat psa zavřeného v autě, ale ve svých skoro 34 letech skákat gumu s vaším natahovacím vodítkem v obchodě asi vážně nechci, děkuju pěkně.

Proto je pro mě káva a počítač a načteným rostlinným eshopem balzám na duši. Shlédla jsem druhou sérii Ferdinandovy zahrady, projela Pinterest a do našeho to-do listu připsala pár bodů a nakoupila další rostliny. Někomu se může jevit hojné osazování při deficitu vody jako šílenství, ale ve finále je to pro zahradu to nejlepší. Mluvím o skupinových výsadbách, které si umí vytvořit své vlastní klima, půda se tolik nevysušuje a neztrácí tak rychle vlhkost. Vyzkoušeno u naší terasy, kde byl v létě jen pruh spálené trávy. Různě vysoké keře a trvalky spolu s půdokryvným mechem a floxy se o sebe dokonale starají. Naše klima se mění a my bychom měli být tou změnou, nečekat na druhé. Anglický trávník je hezký, že? Ale možná tak pro vás, na něm si včela, čmelák, motýl nepošmákne.. Plocha bez života, která stojí velké úsilí.

Zdroj: Pinteres

Zdroj: Pinterest

Zelená pro kvetení

Moje vize je dodat zahradě ještě více květů a notnou dávku uvolněnosti. O tu se postarají vysoké trvalky a okrasné trávy. Jejich kombinace je nepřekonatelná. Když budete chvilku pozorovat jak si s nimi vítr pohrává, jak se traviny vlní a chvílemi napodobují moře, je to ten pocit klidu a souznění s přírodou, kdy víte, že to děláte správně. Hledání ideální spojení bylo trochu náročnější, ale nakonec jsem našla přesně ty rostliny, které nejsou náročné, možná je neznáte, ale na zahradě udělají velkou službu a nádherný rozkvetlý úsek na vaší zahradě.


Zdroj: Pinterest

Zdroj: Pinterest




Jestli toužíte po podobném záhonu, rozhodněte si pořiďte Třapatky, Mavuň, Nevěstin závoj, Gaury, Perowskie, Levandule, Rozchodníky, okrasné šalvěje. Záhon doplňte o okrasné trávy, moje nejzamilovanější je Kavyl péřovitý Ponytails. Ve větší skupinové výsadbě je jako zelené moře, které se vám před očima vlní a jeden by ho šel hned pohladit.

Kavyl péřovitý 


Po klasických venkovských trvalkách a okrasných travinách přichází méně známé trvalky, ale neméně efektivní. Všechny uvedené už mám objednané.

Krvavec toten


Zdroj: Pinterest




Žluťucha

Mám její příbuznou, Žluťuchu orlíčkolistou, která je vysazená v úplném stínu,přesto krásně kvete. Zdroje u této uvádějí slunce-stín, u nás půjde na přímé sluníčko se zastíněním kořenů, výška 180-250 cm. Je plná krásných květů, rostlina v dospělosti vypadá spíš jako vykvetlý keř.

Zdroj: Pinterest


Zdroj: Pinterest

Smělek štíhlý


Zdroj: Pinterest
Doplněno o nižší podrost:

Krásnoočko přeslenité Bengal Tiger


Zdroj: Pinterest
Nekouřím, nepiju, neholduji nákupům oblečení, šperků, kosmetiky... ale ty kytky, ty si zatraceně koupím! Hezké pondělí. :)

17 komentářů

  1. Jsme na tom stejně, míjím obchody s kosmetikou, oblečením, ale zahradnictví nevynechám v žádném městě, kam se mi naskytne podívat - a vždycky něco koupím. A tak chápu nevůli k procházejícím se davům mezi regály, o psovi tedy nemluvě-je to nějaký nový trend-místo do přírody tak do nákupních center!!! Přeji, aby zahrada vzkvétala a vše šlo jak má....babičky říkaly "studený máj v stodole ráj" - tak budeme doufat...přeji z Jizerek krásné dny. Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Oli,
      někdy za tím vidím polidšťování psů, místo ohledu na psa (jít s ním ven), berou ho lidé jako své kamarády, děti do nákupních center. Pro mě trochu nepochopitelné, co by ten pes dal za pořádné proběhnutí v parku, lese...
      Taky trochu doufám, že prázdniny budou teplotně přívětivější než loni. A třeba tomu studený máj napovídá. :)
      Přeji prima dny.

      Vymazat
  2. Také bych za kytičky utratila nejraději statisíce!!! Máme zahradu velikou a potřebuji ji osadit. Teda každý rok to říkám, že už konečně. Ale jde to pomalu. Snad se letos poštěstí a dá se do kupy další malý kousek. Váš článek je mi inspirací.
    Děkuji a přeji krásné květnové dny.
    Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dančo,
      někdy to pomalu má i své výhody. Alespoň si to můžete krásně rozplánovat s ohledem na velikost rostlin. Ale chápu, nejradši bych kupovala všechno vzrostlé a měla to hned. Jen na to mít ty statisíce, že :D

      Vymazat
  3. Marti, ďakujem za obrázky a tipy, doplním si zoznam, my sme si totiž na jeseň dali urobiť návrh na stepnú záhradu so stepnými trávami, kvetmi a trvalkami resp skalničkami, levanduľa u nás na Záhorí vedie, bez trávnika!! Potrebujeme len dlažbu krížom cez záhradu, lebo muž si vozí vo fúriku drevo na kúrenie, preto si vymýšľam tie skupúiony, variácie, výsyp buď kamienkami drobnými, štrkovými, či kôro, na radu Ferdinanda nedám teda pod to fóliu, Vyrábame si sami vyvýšené kvetináče z paliet a vymýšľam do nich výsadbu k tej stepnej. Bude aj zvislý paletový záhon so skalničkami, tie doĺňam aj do prdzáhradky.
    S mužom od februára budujeme, s prestávkou sucha, Milovich pobytov, mužovej operácie atď.
    Bude to nadlho!
    PS: Paraván v kúpeľni mladých som už raz vysadila, teraz som to obnovila, ako si to v komente spomenula a jeden kvetináč, čo som premiestnila k nám do spálne, si vysypala rovno z konára do čerstvo oblečenej postele!
    Ja sa do obchodov nedostanem, len občas do susednej dediny do sadovníctva a to s troma psami ako píšeš, len my ich najprv vyvenčíme v lese, potom sa stavíme v zahradníctve, rýchle povybavujem, kým muž so psami čaká v aute.
    Systematicky sa do toho pustíme, keď muž už bude môcť, musím detailne všetko zatiaľ premyslieť, aj kvôli tým financiám.
    pa!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko,
      to mám radost, že jsem se tak trefila. Pro mě je tenhle styl zahrad velmi blízký a cítím se v nich nejlíp. Mít rostliny, které i ve vedrech netrpí, naopak se jim skvěle daří je to pravé léto. Nejhorší je pohled na trvalky, které takovou dávku slunce a horka prostě nedávají.
      Zkusili jste se zamyslet nad mlatovou cestou? Ta by měla odolat i pojezdu autem, takže i muže se dřevem. Právě Ferdinand ji hodně používá. Fólie je mor, půda pod ní je úplně mrtvá a navíc je to schovka pro slimáky a plevele na ní stejně rostou. Taky jí nikde nemáme a mít nebudeme.

      V zahradnictví ještě proč ne, ale do uzavřeného hobby marketu? Kdyby alespoň měli pejsky u sebe, ale někdo je nechá běhat na natahovacím vodítku jak v lese.

      Nemáte na Slovensku eshopy na rostlinky? Já si vybírám na havlis.cz, tam mají jednotlivé rostliny super popsané, kdyby ses chtěla inspirovat.

      Ať je muži brzo lépe a zahradní realizace jdou krásně od motyčky :)

      Vymazat
    2. Mám návrh na trávy a trvalky od záhradníčky, mám to aj na blogu, bola u nás minulý rok a bola nadšená ako rozmýšľam, u nás na Záhorí nepoznám nikoho, ja som levandula a skalka.Zahradníctvo je vo vedľajšej dedine a v nasledujúcej máme známu, ktorá pestuje trvalky, už som jej dala náš zoznam, ale muž bol na tej operácii, dnes mu vybrali štichy, tak snáď už začneme, zatiaľ všade fólie, aj kvôli psom, aby neboli blatový.
      Dlažbu, cementovú, obyčajnú, sivú máme od minulého roku, nesmie sa fúrik s drevom zabárať, autom cez dvor neprejdeme, máme vo vstupe ten starý skoro 100 ročný orgován. Dlažbu mám položenú zatiaľ len v prístrešku, ktorý sme minulý rok dali postaviť, viac snme nestihli, bolo tam cez zimu drevo, je na fotkách na blogu a orgován sa tiež objavuje na fotkách. Mám už nejakú skúsenosť s našou záhradou, trávu nechcem, len vzadu pod marhuľou a jabloňou, kvôli psom, aj tak vyzerá.. a Teraz mám aj skalku pred domom, tam sú dve staré tuje a mám tam fóliu, na tom štrk. Skalku si stále dopĺňam a fóliu z tých miest dávam pomaly preč. Osvedčilo sa mi to takto, dám ju aj pod Rusa, ten je veľmi agresívny, bohužial červený javorček pri ňom nám zahynul, ale výsadba tam bude ako na tvojich obrázkoch, posyp s jemnými sivými kamienkami a tá sivá dlažba, Ferdinand ju používa a medzi ne dáva dokonca trvalky...

      Vymazat
  4. To je přesně co bych taky jednou chtěla.... tak zatím jen sním :)

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, díky za tipy. Také jsem viděla všechny nové díly Ferdinanda, taky už jsme v procesu zmenšování trávníku, zvětšování terasy a časem dosazování nových trvalek. Těším se na to poslední jako ďas. To předtím už míň.:) Měj se. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marci,
      taky bych ho ráda ještě více eliminovala. I když u nás to není angličan, je plný sedmikrásek a pampelišek, tak si na něm včelky pochutnávají. Jenže přes léto je to nic moc a zalévat trávník nechci, to je prostě škoda vody.
      Těším se na článek o vaší zahradě.
      Pa.

      Vymazat
  6. Já bych to hlavně chtěla umět naplánovat (a mým cílem by byla pokud možno samoúdržbouvá zahrada :-)), jenže pro to nemám nějak buňky (a asi ani vztah k zahradničení).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Stáňo,
      když není k tomu vztah, tak to pak chápu. Ona vlastně žádná zahrada není samoúdržbová, i ta kvetoucí louka, kde se nepleje, se musí 2x do roka posekat.
      Můžem spolu něco naplánovat :) Až se mi to tu rozroste, bude spousta odkopků a semínek.

      Vymazat
  7. Při úpravách zahrady jsem se vydala podobným směrem - souvislé polštářky skalniček a trvalek, trsy travin. Tipy se mi hodí.
    Poznámka o Lidlu mě hodně pobavila :)) Také mám pocit, že s každým volným dnem navíc, hodně lidí musí nejméně ztrojnásobit příjem potravy. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jani,
      ráda budu tipy sdílet. S každým novým objevem mám velkou radost.
      A ráda budu nakukovat na blog :)

      Vymazat
  8. Takýto typ záhrady je môjmu srdcu najbližší a postupne maličkými krokmi takú budujem :-) Nádhera!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miško,
      stejně tak my, pomaloučku, polehoučku...
      Měj se krásně.

      Vymazat

Isnpirace mnohem více