Offline

7:47

Po Vánocích jsem se těšila na jaro a léto, to zase bude co fotit, to se příspěvky jen pohrnou. Máme jaro, venku ale léto, je co fotit a já jsem offline. Venku to žije a my žijeme venku. Písek, houpačka, kreslení, sbírání kamínků a lavor na koupání (Co dva dny napouštět bazének mi přijde škoda, šetřím vodou, i když jí máme dost, ale proč zbytečně plýtvat). Jestli máte nápady jak účinně vyčistit vodu v dětském bazénku bez použití chemie, budu ráda.


Druhý záhon u druhé terasy to za chvíli rozbalí. Vykvetou žluté a růžové třapatky, fialové denivky, lilie, růžová řetězovka, kvete šalvěj, trýzel a kokardy. Kokardu si pořiďte, kupovala jsem dvě rostliny a mám z nich asi už tak 6. Sice na jednom místě nevydrží, ale jde krásně přesadit, tak jí rozmisťuji po celé zahradě.
Na oblouku pro růže mám zimolez, který právě kvete. Chtěla bych se do jeho vůně vpít, nechat je jím zarůst a jen být s jeho opojnou vůní, která se šíří zahradou zrovna tam, kam foukne vítr.  Všude dosazuji Kavyl Ponytails, který kvetoucí trvalky zjemní a vytvoří příjemný habitus.

Nový přírůstek: Dřezovec beztrnný




Schovaná studna


Levanduli nesbírám, všechnu ji mají k dispozici hmyzáci, které s Emou pozorujeme. 


Dostala jsem motyku a namohla si rameno. Okopávání a tahání kamene nebyla dobrá kombinace, navíc pro někoho, komu přišly nové rostliny a potřebuje je zasázet. Takže to budou tři týdny, rameno pořád bolí, ale kdo by vydržel sedět, když zmerčí plevel a támhle je potřeba přesadit, támhle zasadit to či ono. Život je skvělej.

15 komentářů

  1. Krásné.....zahrada je sice nekonečná práce, ale ta odměna při pohledu, jak vše bují, raší a kvete... taky to miluju.... Včera jsem "učila chodit dlažbu 50x50 cm", takže taky ruce auau, ale ten výsledek za to stál... Když šlahouny zimolezu zastříhnu, vyraší z jednoho pak dva a ještě víc kvete.... Přeji nebolavá ramena a ruce a krásné pohledy odkudkoliv..... z Jizerek zdraví Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji pěkně.
      Tak já ho střihnu, třeba ještě koncem léta znova rozkvete.
      Zdravím do Jizerek.

      Vymazat
  2. Krásná zahrada,taková anglická:),nádhera!
    I.N.

    OdpovědětVymazat
  3. U vás je tak hezky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Máš to krásne:-)Mne ruže odkvitli a schnú a levanduľa mi ešte nekvitne!
    Neviem, čo sa u nás deje, kvitne mi len skalka v predzáhradke.
    Končíme terénne práce, snáď už vysadíme, ale ešte mužova pracovňa, bol tu Milo, príde Dorotka s frajerom a Milo na dva týždne, plot treba, suseda sa rozčuľovala, akoby bol len náš a tá dlažba, k nej pôjde tá stepná výsadba, už tie sadenice ani všetky nezoženiem...pa!
    PS: Rameno ma bolí od minulého roku, kvôli kolenu som prestala behať, to už nebolí, ale sa mi nechce:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,
      růže už opadávají a lilie ještě nekvetou, touhle dobou jsem si už stříhala do vázy, vůbec tomu nerozumím.
      Sousedka se rozčiluje kvůli plotu? Proč?
      Stepní kvetoucí výsadbu mají naprosto úžasnou u obchodního centra na Chodově. Okrasné trávy, třapatky, šalvěje, mavuň, česneky, gaury... Té vaší už se nemůžu dočkat :*

      Vymazat
  5. Nádherná zahrada a fakt skvělé fotky. Květa

    OdpovědětVymazat
  6. Máš to krásné. Já jsem ten typ "zahradníka", co zmerčí plevel a... dělá, že ho nevidí :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo,
      letos je tu plevel, který při přehlížení klidně doroste výšky 40 cm. Pak zastíní rostliny, které na zahradě chci, takže musím vyrývat už v zárodku. Ale aspoň, že nám prší, že?
      Měj se krásně.

      Vymazat
  7. Máte to krásné. Z péče o zahradu mě dost často bolí tělo :). Prosím, co je to modré mezi kordama? Vláďa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to Zpododěr (Ceanothus), konkrétně Ceanothus thyrsiflorus 'SKYLARK'
      Hodně se píše, že u nás nepřezimuje, ale já ho nijak nechráním a dal i -25. Velmi rád vymrzá, třeba půlka celého keře, ale tahle odrůda velmi spolehlivě a hojně obráží, takže ke konci jara není žádná újma vidět.

      Vymazat
  8. Nepokrytě závidím, měsíc mám na zahradě bagr, manipulátor. Trávník neexistuje, harmonie zmizela.
    Uklidňující pohled na letní krásu.

    OdpovědětVymazat

Isnpirace mnohem více